Accu-Chek Mobile

Hva betyr feilkode E-1, E-3 og E-11 i displayet?

E-1, E-3 og E-11 indikerer ofte at det er problemer med teststrimlene, som av ulike årsaker kan ha blitt kompromittert av fuktighet eller ikke lenger fungerer optimalt for måling på grunn av utløpsdato. En hyppig årsak til disse feilmeldingene er at teststrimlene har vært oppbevart utenfor den lufttette beholderen, eller at beholderen med teststrimler oppbevares i et fuktig rom som f.eks bad eller kjøkken. Dersom du opplever feil med nye teststrimler som oppbevares riktig, ta kontakt med Accu-Chek kundeservice.

E-1 og E-3 ved bruk av et Accu-Chek Mobile blodsukkerapparat kan også indikere at testkassetten er brukt opp, utløpt, at det er feil på selve testkassetten eller at enhetens tapesensor trenger en lett rengjøring. Her anbefaler vi å utføre en lett rengjøring med en fuktig bomullspinne for å fjerne støv eller smuss som kan ha satt seg på kassettens tapesensor. Hvis du fortsatt opplever feilmeldinger etter lett rengjøring av tapesensoren, vennligst kontakt Accu-Chek kundeservice.